21 czerwca 2022

Trendy w marketingu internetowym na miarę XXI wieku

Trendy w marketingu internetowym na miarę XXI wieku

W miarę jak świat staje się coraz bardziej połączony, trendy w marketingu internetowym będą się zmieniać. Strategie marketingu wychodzącego nie są już tak skuteczne jak kiedyś. Coraz więcej firm odnosi sukcesy, publikując oryginalne treści, które zapewniają zarówno budowanie marki, jak i wzrost liczby odbiorców. Aby uzyskać więcej informacji na temat trendów w marketingu internetowym, czytaj dalej. W następnej części przeanalizujemy trendy, które będą miały wpływ na przyszłość marketingu internetowego. Poznasz tu niektóre z najważniejszych zmian. W końcu to nie tylko najnowsze oprogramowanie czy gadżety zmienią sposób, w jaki firmy prowadzą działalność.

Wideo na żywo staje się coraz bardziej popularne. Utrzymuje uwagę widzów trzy razy dłużej niż tradycyjne materiały wideo. Wideo na żywo wykorzystuje ludzki strach przed przegapieniem, co pomaga przyciągnąć uwagę widzów. Ponadto w e-mailach coraz częściej pojawiają się spersonalizowane reklamy wideo. Materiały wideo sprawiają, że wiadomości są bardziej spersonalizowane i łatwiejsze do udostępnienia, dzięki czemu konsumenci nie gubią się w morzu tekstu. Co więcej, kampanie e-mailowe zawierające wideo mają 8-krotnie wyższy współczynnik klikalności niż e-maile, w których wideo nie występuje. Filmy wideo o produktach dają również klientom solidniejsze poczucie skali i specyfikacji.

Big data to prężnie rozwijająca się dziedzina informatyki. Umożliwia ona firmom analizowanie dużych ilości danych i wykorzystywanie ich do analityki predykcyjnej. Choć wiele firm borykało się z dylematami etycznymi związanymi z wykorzystywaniem danych klientów, społeczeństwo stało się bardziej akceptujące dla wykorzystywania danych osobowych do celów biznesowych. Do 2022 r. big data będzie miała znaczący wpływ na małe firmy. Mimo że nie dysponują one budżetami większymi niż duże firmy, są bardziej narażone na ataki cybernetyczne.

Oprócz marketingu treści marketerzy cyfrowi zwracają się obecnie ku marketingowi treści, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Zamiast skupiać się na tradycyjnych reklamach, content marketing koncentruje się na budowaniu obecności marki w różnych miejscach w sieci. Na przykład, obecność marki w sieci będzie najprawdopodobniej najbardziej skuteczna, jeśli będzie ona w stanie zapewnić bezproblemowe doświadczenie użytkownikom mobilnym. Content marketing koncentruje się również na dostarczaniu informacji i rozrywki, które ludzie będą chętnie czytać. Dostarczanie informacji lub rozrywki, które zainteresują klientów, jest kluczowe dla wirusowego rozprzestrzeniania się treści.

Choć tradycyjna reklama i marketing bezpośredni są nadal ważne, rozwój mediów społecznościowych i marketingu cyfrowego doprowadził do ogromnej zmiany w sposobie interakcji konsumentów z markami. Media społecznościowe, SEO i inne metody marketingu internetowego stale się zmieniają i ewoluują. Niektóre strategie mogły działać dziesięć lat temu, ale już nie działają. Inne mogą być martwe, a jeszcze inne będą świetne jutro. Wraz z rozwojem cyfrowego krajobrazu ewoluują również strategie wykorzystywane do promowania marki.

Coraz powszechniejsze staje się również wyszukiwanie głosowe. Pionierem w wyszukiwaniu głosowym jest Pinterest, a Google podąża za nim z dużym indeksem obrazów. Dlatego sprzedawcy e-commerce powinni zacząć umieszczać na swoich stronach internetowych wysokiej jakości zdjęcia produktów. Obrazy te powinny być przyjazne zarówno dla Google, jak i Pinterest, co zwiększy szanse na znalezienie ich w wynikach wyszukiwania. Co więcej, lokalni sprzedawcy detaliczni powinni zajmować wysokie pozycje w wyszukiwaniach wykorzystujących głos, natomiast marki krajowe powinny posiadać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania branżowe.

Coraz więcej firm zaczyna dostrzegać znaczenie mediów społecznościowych. Na przykład Facebook ma 2,4 miliarda odbiorców reklam, a ludzie spędzają na portalach społecznościowych średnio prawie godzinę. Firmy, które utrzymują silną obecność w mediach społecznościowych, odniosą korzyści w postaci większego zaangażowania, świadomości marki i lojalności. Trendy te umożliwiają również markom budowanie relacji z konsumentami. Zmieniają one sposób, w jaki konsumujemy informacje, i sprawiają, że reklama pracuje dla nich.

Zainteresowanie konsumentów siecią będzie nadal rosło, ponieważ odkrywają oni nowe sposoby dostępu do Internetu. Trend ten będzie w dużej mierze napędzany przez rozpowszechnianie się urządzeń z dostępem do internetu. Podczas gdy nastolatki i młodzi dorośli są już zapalonymi użytkownikami Internetu, starsi będą bardziej zainteresowani sieciami społecznościowymi, elektroniką użytkową i innymi mediami. Jeśli te trendy nie wystarczą, by zwiększyć rentowność Twojej firmy, rozważ zainwestowanie w mobilny content marketing. Przykładowo, wykorzystanie bloków lojalnościowych pozwala marketerom internetowym na tworzenie indywidualnych nagród i ofert dla swoich klientów.

Innym rosnącym trendem jest korzystanie z usług influencerów. Influencerzy, którzy kontrolują określoną platformę, np. gwiazdy YouTube, mają dużą władzę nad tym, jak inni postrzegają ich produkty. Influencerzy to świetny sposób na dotarcie do publiczności, która w przeciwnym razie nigdy nie poznałaby danego produktu. Ponadto metoda ta jest efektywna kosztowo i pozwala dotrzeć do globalnej grupy odbiorców. W marketingu internetowym pojawiają się też inne trendy, takie jak wykorzystanie rozwiązań blockchain i sztucznej inteligencji.

Powiązane wpisy